apocalipsa dupa jean

povesti cu zane, vrajitoare si alti oameni

Incomod

Posted by ion pe noiembrie 3, 2014

Am mers ieri la vot. M-am născut aici și îmi place să mă bag în aceleași jocuri cu cei de aici. Inclusiv „de-a președintele”. Aparent în pofida faptului că eu cred că nimic, în afara minții mele, nu-mi poate influența soarta, destinul, creația; știind, de la Jung încoace, că un conducător se naște din inconștientul colectiv împlinind (și îndeplinind) o nevoie fundamentală a acestuia. Popular „avem conducătorii pe care îi merităm”.

Cred în spiritul de echipă; dacă am decis că, în echipa asta, eu am sarcina de a spăla vasele iar tu pe cea de președinte, fiecare ne vom face treaba profy.

Cu toții suntem corupți pe interior – cum am mai spus, 2000 de ani de creștinism au lăsat sechele adânci în ceea ce privește activarea fricilor fundamentale (de moarte, de anihilare, de dumnezeu). E normal, până scăpăm de ele, ca și președintele să manifeste aceste stări de corupție. E cineva care nu a dat șpagă până acum? E cineva care nu a încercat să-și cumpere mântuirea cu trei lumânări și-un acatist? Greu de crezut. E cineva care n-a pupat mâna unui tip în halat negru care ne controla viețile? Dar apoi i-a înjurat pe securiști, care făceau aceeași chestie, dar la un nivel mundan?

Hmmm…. ipocrizia îmbracă multe forme. Ar fi bine să ne analizăm stările interioare înainte de a arunca cu fraze pe Facebook de genul „dacă iese X, eu emigrez”. Problema este că tu încă crezi că, dacă iese X, poți fi influențat de el. Este o formă de dependență exterioară la care ar trebui să te gândești.

Știu, gândirea doare. Autoanaliza e cumplită. Libertatea e anxietatea supremă (chiar este, întrebați orice psiholog).

Eu pur și simplu mă joc; nu îndemn pe nimeni să voteze sau să aleagă pe unul sau pe altul. Dar dacă tot ai ales să te joci, asumă-ți chestia asta. Fii profesionist în ceea ce faci, în regulile jocului și permite-le și celor din jurul tău să fie. O faci, sau dai vina pe altul sau pe procente?

Hai, baftă aleluia pace și securitate. Oricine iese, o să fie bine. Destinul tău nu poate fi schimbat de nimeni decât de tine însuți.

Jean

Lasă un comentariu